Fysiotherapie voor kinderen

Fysiotherapie voor kinderen zorgt ervoor dat allerlei symptomen, die bijvoorbeeld voortkomen uit een achterstand in de bewegingsontwikkeling, worden aangepakt. Marion van Kinderfysiotherapie Witteman laat uw kind zich eerst thuis voelen in de praktijk. Vertrouwen maakt namelijk een belangrijk onderdeel uit van de behandeling. Met meer dan twintig jaar ervaring op het gebied van fysiotherapie voor kinderen is uw kind bij Marion in vertrouwde handen. In Haarlem Noord heeft Marion een ruim opgezette behandelkamer, waar kinderen zich al snel thuis voelen.

Symptomen bij kinderen

Er zijn verschillende symptomen die zich voordoen bij kinderen van 0 tot 18 jaar en waarvoor fysiotherapie uitkomst kan bieden. De symptomen variëren uiteraard per kind en kunnen zich bij een baby uiten in overstrekken, voorkeurshouding, overmatig veel huilen of niet omrollen. Bij kinderen in de peuterleeftijd en kleuterleeftijd kan onhandigheid met vaak struikelen, angstig zijn, houterige houding en het niet goed kunnen hanteren van een potlood of bestek symptomen zijn. Fysiotherapie kan voor deze kinderen uitkomst bieden. In het algemeen zijn er voor kinderen in de leeftijd tot 18 jaar symptomen die eveneens aanleiding kunnen geven om kinderfysiotherapie toe te passen, bijvoorbeeld als er sprake is van:

• Onhandigheid
  • Evenwichtsproblemen
  • Ontwikkelingsproblemen
  • Vallen en struikelen
  • Pijn
  • Achterstand in motoriek
  • Laag uithoudingsvermogen

Intake en behandelplan fysiotherapie voor kinderen

Indien u zich zorgen maakt over uw kind met betrekking tot de motorische ontwikkeling kunt u voor een intake terecht bij Kinderfysiotherapie Witteman. Aan de hand van het gesprek en door gericht onderzoek wordt het motorisch ontwikkelingsniveau van uw kind beoordeeld.

Op basis van de symptomen, gesprek en onderzoek wordt door Marion een behandelplan opgesteld die aan u wordt voorgelegd. De ontwikkeling van uw kind kan bijvoorbeeld vertraagd zijn en met een gerichte behandeling wordt de motorische ontwikkeling gestimuleerd. Bij fysiotherapie voor kinderen merkt u dat uw kind beter gaat functioneren met betrekking tot de motoriek en beweging. Tijdens de behandeling wordt bij kinderen therapie en plezier met elkaar gecombineerd. De modern ingerichte fysiotherapiepraktijk van Marion is gevestigd in Haarlem en biedt een open en warme sfeer voor ouder en kind. U kunt altijd vrijblijvend contact opnemen voor meer informatie over onze behandelmethodes  voor Fysiotherapie voor kinderen via telefoonnummer 023 – 527 07 68.